Как правильно вызвать скорую помощь, - разъяснение облздрава

Как правильно вызвать скорую помощь, - разъяснение облздрава

"1. Існує єдиний номер для виклику швидкої медичної допомоги – 103.

2. Зателефонувавши у швидку, необхідно чітко відповісти диспетчеру, що трапилося/що турбує вас або людину, для якої здійснюєте виклик, надати відповіді на всі питання, що ставить диспетчер, необхідні для уточнення причини виклику і стану пацієнта.

3. Назвати місто або село, район області, де перебуваєте на момент виклику швидкої; вказати адресу (вулицю, номер будинку, квартири, під'їзд, поверх, код домофону), у разі знаходження на вулиці - вулицю, номер будинку, біля якого перебуваєте або з якою вулицею перетин.

4. Вкажіть прізвище, вік, стать людини, для якої робите виклик.

Фото УОЗ ОДА

5. Якщо людина перебуває на вулиці, будь ласка, дочекайтеся приїзду бригади екстреної медичної допомоги.

Фото УОЗ ОДА

6. Якщо диспетчер просить передати телефон пацієнтові, будь ласка передайте, щоб він міг докладно опитати пацієнта. Якщо не перебуваєте поруч з пацієнтом, повідомте номер телефону пацієнта або людини, що знаходиться поруч з ним, для уточнення додаткової інформації про стан пацієнта, його місцезнаходження.

Фото УОЗ ОДА

7. Якщо вирішили їхати до лікарні своїм транспортом або людина, для якої викликали швидку, пішла - повідомте про це диспетчера.

Фото УОЗ ОДА

8. Будь ласка, розмовляйте у коректній формі, не лайтесь, будьте взаємно ввічливі.

Важливо знати: відповідно до Закону України «Про екстрену медичну допомогу», пункт 2 стаття 8: диспетчер, медичний працівник зобов'язаний провести опитування про місцезнаходження пацієнта, характер і особливості стану людини. Визначитися про вид допомоги, якої потребує людина: екстреної медичної допомоги або звернення до сімейного лікаря. Повідомити про це абонента, який здійснив виклик екстреної медичної допомоги, а також надати рекомендації на момент звернення або запропонувати консультацію лікаря-консультанта. І диспетчер, і лікар-консультант лікування по телефону не призначають.

Диспетчерська служба Центру екстреної медичної допомоги м. Миколаєва приймає виклики з усієї Миколаївської області.

Фото УОЗ ОДА

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів № 1119 до неекстрених  викликів відносяться звернення стосовно пацієнта, стан якого не є невідкладним та:

1. Супроводжується:

- раптовим підвищенням температури з кашлем, нежиттю, болем у горлі;

- головним болем, запамороченням, слабкістю;

- болем у попереку, суглобах (радикуліт, остеохондроз, артрит, артроз тощо);

- підвищенням артеріального тиску;

- больовим синдромом у онкологічних хворих (сімейні лікарі призначають зараз їм адекватне знеболювання);

- алкогольним, наркотичним, токсичним абстинентним синдромом;

- гострим зубним болем.

Фото УОЗ ОДА

2. Зумовлений загостренням хронічних захворювань у пацієнтів, які перебувають під наглядом сімейного або дільничного лікаря з приводу гіпертонічної хвороби, виразки шлунку та дванадцятипалої кишки, хронічного запалення печінки, жовчного міхура, кишківника, хвороби нирок, суглобів тощо.

Фото УОЗ ОДА

Екстрена медична допомога населенню Миколаївської області надається: 87 бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги, з них: 28 лікарських загально – профільних, 1 спеціалізована психіатрична бригада та 58 фельдшерських.

Фото УОЗ ОДА

За I півріччя 2019 року бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги здійснено – 123 254 виїзди, з них у сільській місцевості – 44 149", - говорится в сообщении облздрава.

Как сообщал "Родной причал", на курортах Николаевщины круглосуточно работают две бригады экстренной медпомощи.

Кроме того, в Минздраве рассказали, как нужно действовать, чтобы спасти жизнь сразу после ДТП.

Напомним, николаевскому Центру медицины катастроф передали новые автомобили скорой помощи.